Nowy gabinet – nowe wyzwania
Przeprowadzając się na nowy adres do nowych gabinetów podologicznych wiedziałem, że muszą to być gabinety spełniające najwyższe kryteria zarówno pod kątem wymagań Sanepidu, jak i obsługi naszych klientów i pacjentów. Bezpieczeństwo, bezpieczeństwo i jeszcze raz bezpieczeństwo.
Wymagania Sanepidu są bardzo rygorystyczne i te oczywiście spełniamy. Potwierdziły to dotychczasowe kontrole.
Pod nowym adresem na ul. św. Stanisława 17 w Żorach mamy do dyspozycji sterylizatornię, gdzie nasze narzędzia i frezy przechodzą proces dezynfekcji i sterylizacji. Osobnym pomieszczeniem jest brudownik, szatnia dla personelu, pomieszczenia socjalne z kuchenką i jadalnią oraz osobne WC dla personelu i dla klientów. Pomieszczenie magazynowe okazało się bardzo pomocne ze względu na możliwość przechowywania środków do dezynfekcji powierzchni, narzędzi i dezynfekcji rąk.
Dzięki specjalistycznej hurtowni podologicznej, którą mamy praktycznie pod ręką możemy się zaopatrzyć na czas i w odpowiednią ilość potrzebnych nam rzeczy. We wszystko zaopatrujemy się w jednym miejscu. Nie ukrywam, że to dla nas bardzo wygodne, nie wspominając o tym, że jako pierwsi mamy okazję przetestować nowości rynkowe (frezarki podologiczne, narzędzia, fotele, preparaty i wiele innych).Poza tym w innym podręcznym magazynie możemy przechowywać kosmetyki, preparaty specjalistyczne do zabiegów, odciążenia do stóp i materiały jednorazowego użytku jak maseczki chirurgiczne, rękawice diagnostyczne, fartuchy, czepki, podkłady na fotele podologiczne, ręczniki papierowe.
W ramach bezpieczeństwa nie można nie wspomnieć o bezpieczeństwie naszych klientów. Już przy drzwiach wejściowych spotykają dozownik z płynem do dezynfekcji rąk. Nasze klamki drzwi, podłogi gabinetowe oraz podłogi w poczekalni są regularnie myte i dezynfekowane. Po zabiegu następuje wymiana jednorazowych podkładów na fotelach podologicznych.
Dezynfekujemy siedzenia i oparcia foteli podologicznych, krzesła specjalistów i blat roboczy szafek podologicznych.
Nasze gabinety są wyposażone w specjalne lampy oczyszczające i dezynfekujące powietrze.
Klientów i pacjentów w poczekalni tuż przy wejściu oczekuje recepcjonistka, która nowych klientów informuje o obowiązku wypełnienia właściwych druków i oświadczenia. Stali klienci zazwyczaj wiedzą gdzie mogą wygodnie usiąść, napić się wody, albo skorzystać z toalety.
W poczekalni jest odpowiedni klimat i temperatura. Pacjenci oczekujący na wizytę mają do dyspozycji ulotki i broszury edukacyjne, z których dowiadują się jak we własnym zakresie dbać o stopy. Niektóre broszury np. PECLAVUS gdzie znajdują się praktyczne porady dla pacjentów mogą zabrać z sobą do domu – to znakomita reklama naszego gabinetu.
Swój kącik w poczekalni mają też nasi mali pacjenci, gdzie na niskim stoliku siedząc na krzesełkach, mogą np. kolorować obrazki. Dzieła dzieci są zawieszane na tablicy. Dzielne maluchy na zakończenie wizyty otrzymują od specjalisty mały upominek.
Nasze rejestratorki są nieodzowną pomocą dla specjalistów. Dbają nie tylko o obsługę naszych klientów, ale również o czystość, ład i dobry klimat w gabinecie. W recepcji można zakupić specjalistyczne kosmetyki i zalecane preparaty do stóp.
Nasze gabinety podologiczne świadczą usługi również pacjentom na wózkach inwalidzkich. Z parkingu do wejścia gabinetu prowadzi ich łagodny podjazd, a WC jest dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Nasze gabinety zabiegowe są wyposażone w sprzęt klasy medycznej m.in. fotele podologiczne, frezarki, frezy i narzędzia. W każdym gabinecie jest klimatyzacja i dużo dziennego światła.
Nasze starania dotyczące bezpieczeństwa zarówno naszego, jak i naszych klientów zostały spełnione. Wysoki poziom bezpieczeństwa klientów / pacjentów, jak również specjalistów wykonujących zabiegi na stopach i personelowi pomocniczemu gwarantuje pracę zatrudnionym pracownikom na długi czas. Klienci i pracownicy w naszych gabinetach podologicznych mogą czuć się bezpiecznie. I właśnie o to nam chodziło.
Zapraszamy wszystkich, którzy chcą skorzystać z fachowych porad i zabiegów podologicznych w naszych gabinetach. Ze względu na stosunkowo długi czas oczekiwania na wizytę proponuję umówić się telefonicznie nieco wcześniej.
Specjalistów z mniejszym doświadczeniem zawodowym chcąych uzupełnić swoją wiedzę z podologii zapraszam na darmowe szkolenia, wykłady i pokazy organizowane w ramach Szkoły Podologii w Żorach, oraz na odpłatne praktyki podologiczne w naszym gabinecie podologicznym.
Zapraszam do przeczytania artykułów pt.:
1. Obustronna ziarnina bez towarzyszącego wrastania
2. Łuszczyca paznokci a klamra Spiralna – efekty terapii
3. Podolog w czasie koronawirusa w Niemczech